Mittwoch, 17. März 2010

Grupul de Lucru al Statelor de Relocare

Doar două-trei vorbe despre eveniment și doar să susțin fotografiile. Cum nu se citesc știrile de pe blogul meu :) , pun câte ceva când am timp.....să vedeți cine a mai trecut prin Timișoara și cu ce ocazie. În 10 martie Timișoara a găzduit sesiunea Grupului de Lucru pe probleme de Relocare în parteneriat cu Înaltul Comisariat ONU pentru Refugiați. Este pentru prima oară de la constituire (1995) că această sesiune a Grupului de Lucru pe probleme de Relocare s-a organizat în afara Genevei, respectiv în Romania, la Timișoara.

(Maria Grapini- consul onorific al Indiei la Timișoara)
(Emil Boc- prim ministru al Guvernului României)
(Bogdan Aurescu-secretar de stat pentru afaceri strategice-MAE)

(Vasile Blaga-ministrul Administrției și Internelor)

Centrele de Tranzit în Regim de Urgență sunt o formă de promovare a securității umane, prin aducerea refugiaților într-un spațiu sigur.

Centrul își desfășoară activitatea în cadrul unui Acord Tri-Partit semnat de către Guvernul României, UNHCR și Organizația Internațională pentru Migrație(OIM) la data de 8 mai 2008.


(Carin Bratt- Director,Deputy of Division, Ministry of Justice, Sweeden)

Până în momentul actual în jur de 500 de refugiați si-au gasit adăpost temporar în acest Centru de Tranzit. Majoritatea au fost relocați în țări terțe precum Norvegia, Suedia, Marea Britanie,Canada și SUA.

Centrul poate găzdui 200 de refugiți pe o perioadă de maxim 6 luni. În momentul de față sunt cazate 74 de persoane. Printre cei care au fost găzduiți temporar la acest Centru s-au numărat refugiați sudanezi, palestinieni, etiopieni, srilankezi și irakieni. Cam atât.
( Mircea Băcală(C)- prefectul județului Timiș)

(Hassan S.H.Sowar Eldahab-Minister Plenipotentiary-Deputy Head of Mission-Sudan)
Altceva.

Mi s-a parut o chestiuță faină să poți pleca acasă cu o caricatură semnată POPA`S. Cum nu am știut care este programul dânsului, cum poate un invitat să fie desenat de el am pus si eu o întrebare, mai întâi lui si apoi unei doamne de la organizare. Răspunsul lui a fost că se ocupă o doamnă de această problemă și că ea îi trimite oamenii din sfert în sfert de oră. Ședința s-a terminat , lumea s-a împrăștiat, eu am stat și așteptat. Pâna la urmă am întrebat o doamna care am crezut ca ar trebui sa stie despre problema si mi-a spus ca nu mai e valabilă...”oferta”....că cică fiecare s-a dus la treaba lui dupa ședință. Deci rămânea varianta ...din proprie inițiativă...(acum să nu credeti că musai vroiam să vad lumea stând la coadă la caricaturist)

Ok, mi-am zis. M-am uitat roată-roată și am vazut un domn stând lejer pe fotoliu în holul hotelului. M-am dus la el si l-am întrebat dacă știe deeeeeee...zic si eu ofertă, adică daca stie că poate pleca acasa cu o caricatură semnata de marele nostru POPA`S. Păi da, marele nostru caricaturist, pentru că i-am explicat cine e și ce face și cât de iute face ce face, că a ajuns și în Guinness Book of Records cu iuțeala lui :)). Primul lucru pe care m-a întrebat domnul Hassan S.H.Sowar Eldahab a fost....cât costă. Beeeeeeeeei, mi-am zis că ei, săracii nici nu știau că e gratis, că e din partea casei :))). Nu era vorba ca nu avea cu ce plăti, dar așa ca chestie, habar nu avea nici el și nici altii care e treaba cu POPA`S acolo. Poate unii știau....câte ceva, nu zic nu.

Ok, esența este că domnul din imagine a fost încântat când s-a vazut desenat. Și trebuie să mărturisesc că mi-a făcut o mare placere să stau de vorba cu dânsul. Și tot aici trebuie să mărturisesc că schimbând două vorbe cu caricaturistul nostru, am avut o vagă senzatie că e musai să stea acolo și să deseneze, că nu se simte confortabil. Și asta nu a fost doar impresia mea ci și a domnului Hassan. Există acel.... feeling, acea primă impresie pe care ți-o face un om. Am crezut că poate era doar senzația mea, că am pierdut o chichiță, că nu am fost pe fază la ceva, dar povestind și altora, m-au liniștit.....așa e el. Deci să rămânem la talentul lui POPA`S și atât.



Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen